sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Taas yksi viikko takanapäin...


Hola amigos!

Tällä viikolla oon ollut koulussa vaan kolme päivää, koska täällä on protestoitu julkisten koulujen huonoa opetuslaatua eli opettajat ovat lakkoilleet. Toisaalta ihan hyvä, että on ollut lomaa koska tulin kipeäksi ja voin sanoa jos joku tuleva vaihtari tätä lukee niin kannattaa varautua siihen ettää pahin koti-ikävä iskee silloin kun olet kipeänä. Okei olen ollut täällä vasta vähän yli kuukauden, mutta kyllä kun heräsin yöllä hirveään päänsärkyyn ja kurkkukipuun niin kyllä siinä itku pääsi. Oli ihan toivoton olo kun en tiennyt mitä tehdä, herätänkö hostvanhemmat neljältä aamulla ja kysyn että missä teillä on särkylääkettä vai kärsinkö yön yli. No onneksi mulla oli unohtunut yksi särkylääke meikkipussiin Suomesta... Koti-ikävään auttoi Suomesta tullut paketti, joka sisälsi SALMIAKKIA, namms!!!

Mun viikko näytti suurinpiirtein tältä....

Ilman salmiakki ei vaan pysty elämään !!!!

Tänään mun piti tehdä makaronilaatikkoa ja jälkiruoaksi tein pannukakkua. Näihin käytiin ostamassa tarvikkeet carrefourista ja samalla löysin puurohiutaleita "international" hyllyltä. Mun hostäiti kysy että mitä noi oikeen on ja minkä kanssa syöt niitä. Yritin siinä selittää että keität vettä ja sit sekoitat noita hiutaleita, mutta ei ne tajunnut. Mutta nyt siihen tämän päiväiseen kokkaamiseen... Mun kokkaustaidot eivät ole sieltä parhaimmasta päästä, niin kuin jotkut saattavat tietää. Aina kun teen ruokaa niin sattuu jotain, joko koko huone on savun peitosa tai leikkaan sormeen jne. Tänään onnistuin kokkaamaan ilman mitään vaurioita, se oli mulle jo suuri saavutus. Kaikista parasta oli se että hostperhe vielä tykkäsi. Kehuivat että miten herkullista se on ja sanoivat että mun pitää kokata uudestaan :) Saa antaa vinkkejä mitä vois tehdä seuraavaksi jotain HELPPOA suomalaisruokaa.

Makaronilaatikkoa, ainoo ruoka mitä osaan tehdä : D

Pannukakkua, vaniljajäätelöä ja mansikkahilloa <3

Ensi viikolla olisi tiedossa Halloween-partyt !!! Käytiin tyttöjen kanssa ostamassa meille asut. Tääsä pientä esimakua asustani, ensi viikolla luvassa enemmän kuvia. 


- Ansku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti